رییس سازمان امور مالیاتی: وصول راحت مالیات در گرو شناسایی بهتر مودیان مالیاتی است/حسینی مقدم به عنوان سرپرست اداره کل امور مالیاتی هرمزگان معرفی شد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور وصول راحت مالیات را در گرو شناسایی بهتر مودیان مالیاتی دانست و گفت: در مشاغل نیز فرار مالیاتی زیاد است و اگر جلوی فرار در کشور گرفته شود حتی می‌توانیم به پنج هزار میلیارد ریال برسانیم.

به گزارش تیلا نیوز، “داود منظور” امروز در مراسم معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان از کارکنان مالیاتی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور یاد کرد و اظهارداشت: در دوره جدید نیز رویکرد این سازمان تحول آفرینی است و تمام تلاش ها باید با این هدف باشد که با بهره گیری از دانش و تجربه کافی از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اقدامات مثبت در سازمان امور مالیاتی در استان‌ها را نیز مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان دانست و بیان داشت: انصاف و عدالت، پاکدستی و سلامت و تامین سهم خود در تامین مالی بودجه دولت براساس درآمدهای پایدار مالیاتی از جمله اصول مورد تاکید سازمان امور مالیاتی در دوره جدید است.

وی استفاده از داده کاوی در نظام مالیاتی را از سیاست های راهبردی سازمان برشمرد و افزود: در این راستا در تلاش هستیم با ساماندهی و نظارت بیشتر در سامانه‌ها، مرکز داده‌ها را گسترش و در اختیار ادارات مالیاتی قرار دهیم تا بتوانند با اطلاعات کافی، مالیات عادلانه تر و دقیقی را وصول کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی در بخش دیگری از سخنان خود مالیات را پشتوانه توسعه در کشور دانست و اظهار کرد: استان هرمزگان به لحاظ ظرفیت به عنوان قطب تجارت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود و امیدواریم روزی برسد که این استان به شکوفایی و رونق لازم برسد.

🔹شناسایی مودیان جدید برای وصول مالیات

رییس سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه کار در استان‌های مرزی و ساحلی از جمله هرمزگان سختی مضاعفی دارد، گفت ارائه آمارهای عملکردی نشان از تحول بزرگی در حوزه امور مالیاتی استان هرمزگان دارد، لذا همکاران این استان می‌توانند با تمرکز بر واحدهای سیستمی به شناسایی مودیان جدید برای وصول مالیات های جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی اقدام کمک کنند.

منظور در این رابطه به بازدیدهای خود از بخش‌های مختلف اداره کل امور مالیاتی استان و گفت‌وگو با مدیران و کارکنان امور مالیاتی این استان بیان داشت: در واحدهای نرم افزار فن‌آوری، درآمد، مرکز داده‌ها، امور حقوقی، حسابرسی‌ها و هیات‌های حل اختلاف کارهای خوبی انجام شده که همه این ‌ها نشان از تلاش و دغدغه‌مندی کارکنان دارد.

رییس سازمان امور مالیاتی به کارکنان واحدهای امور مالیاتی این استان نیز توصیه کرد: بدون ارجاع پرونده‌ها به هیات‌های دادرسی زمینه وصول و پرداخت مالیات از سوی مودیان را تسهیل کنیم.

منظور در سخنان پایانی خود ضمن تاکید بر رفع مشکلات کارکنان سازمان امور مالیاتی در بخش‌های مختلف نیز گفت: ساماندهی کمک مسکن کارکنان امور مالیاتی در اولویت قرار دارد در همین زمینه انعقاد قرارداد با بانک‌ها در دستور کار می‌باشد.

وی با بیان اینکه منابع تعاونی اعتبار باید آزاد شود به انعقاد تفاهم نامه‌ای با بانک مهر ایران برای دریافت وام اشاره کرد و اظهارداشت: تلاش خواهد شد دغدغه کارکنان امور مالیاتی چه در حوزه کاری از جمله ساماندهی سامانه‌ها و چه موضوع کاهش سختی کار، تامین نیروی جدید و دغدغه مسکن سازمانی آنها با ارتقای نظارت‌های استانی و تزریق کمک‌های عادلانه این دغدغه‌ها نیز زودتر برطرف شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در این مراسم از زحمات “شاکر رضا مریدی”، مدیر کل قبلی امور مالیاتی استان هرمزکان تجلیل و “سید حمید حسینی مقدم” را به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی کرد.