وزیر راه و شهرسازی: به دنبال رفع مشکل اسناد مالکیتی بافت‌های فرسوده هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مشکل اسناد مالکیتی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در بیشتر استان‌های کشور، گفت: با حساسیت وزارت راه بر این موضوع و رویکرد تعاملی با ادارات ذیربط انشالله این مشکل در شهرها مرتفع می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه ویدئوکنفرانسی با مسوولان و مدیران استان هرمزگان، گفت: متاسفانه مشکل اسناد مالکیت سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و ما نیز روی این موضوع حساس هستیم انشاالله با رویکرد تعاملی شکل گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با دیگر ادارات ذیربط، مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در بافت های فرسوده شهرها هر چه سریعتر مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: ما خودمان را خدمتگذار مردم می دانیم، آرزوی ما این است که همه مردم ایران در آسایش، آرامش و رفاه به سر برند و ما بتوانیم در دولت سیزدهم که دولت انقلابی است انشاالله مشکلات مردم را برطرف کنیم.

آرش رضایی امروز در ابتدای مراسم ویدیو کنفرانس وزیر راه و شهرسازی با جمعی از مسوولان استان گفت: مشکلات صدور اسناد مالکیت محله حاشیه نشین اسلام آباد شهر بندرعباس در خصوص اراضی یک و‌نیم دانگ سهم دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن طی مصوبه هیات مدیره این سازمان رفع شد.

وی افزود: در مجموع با ابلاغ مجوز جدید، مشکل صدور اسناد مالکیت ۳۹ هکتار زمین و حدود ۵۰۰ خانوار ساکن در این محله حاشیه ‌نشین حل می‌شود.

در ادامه این مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان تقریباً ۴۳ درصد مساحت شهر که حدود نیمی از شهرستان را در خود جای داده با بافت فرسوده و حاشیه نشین روبرو هستیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل هم در این محلات موضوع اسناد مالکیت است و تا مشکل اسناد مالکیت رفع نشود گام بعدی که بهسازی و استفاده از تسهیلات است میسر نخواهد شد، امیدواریم حل مشکل اسناد مالکیت اهالی محله اسلام آباد به دیگر محلات و شهرهای استان بسط پیدا کند.

در پایان این مراسم استاندار هرمزگان سند مالکیت دو تن از اهالی محله اسلام آباد شهر بندرعباس را اهدا کرد.