استاندار هرمزگان: دفتر همکاری مشترک فی مابین هرمزگان و سازمان اکو تشکیل می شود

استاندار هرمزگان: دفتر همکاری مشترک فی مابین هرمزگان و سازمان اکو تشکیل می شود.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی ظهر چهارشنبه پس از پایان نشست اجلاس کشورهای عضو اکو در بندرعباس در جمع خبرنگاران بیان داشت: سرزمین ایران و استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا هستند و ایران اصلی ترین مرکز برای برقراری ارتباط بین کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای غربی و اروپایی است.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان و بندر شهید رجایی با وجود زیرساخت‌های گسترده اولین هدف است. در این اجلاس اعلام آمادگی کردیم که در پس کرانه بندر شهید رجایی بر اساس مفاد حقوقی تعیین شده باراندازهایی را در اختیار کشورهای عضو اکو قرار دهیم. این خود می‌تواند پایه شروع همکاری‌ها باشد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که کشورهای عضو اکو در زمینه معادن دارند، تبادل مواد اولیه می‌تواند پایه ادامه همکاری‌ها باشد. تبادل مواد اولیه در حوزه پتروشیمی‌ها هم می‌تواند انجام شود. خیلی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، قزاقزستان پتانسیل معدنی قابل توجهی دارند.

وی افزود: در زمینه‌های گردشگری، ترانزیت، معادن، پتروشیمی‌ها باید در قالب مدل‌هایی بالفعل تبدیل شوند و ارتباط کشورهای همسایه را بیشتر از گذشته باشد.