مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد؛

۵۹ درصد مشترکان خانگی آب در هرمزگان کم مصرف هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: براساس بررسی های انجام شده ۵۹ درصد از مشترکان آب در استان کم مصرف و براساس الگوی تعیین شده یعنی مصرف ۱۶ مترمکعب آب در ماه عمل می کنند.

به گزارش تیلا نیوز، عبدالحمید حمزه پور اظهار داشت: مشترکان خانگی با ۴۴۳ هزار ۹۴۶ اشتراک بیشترین شمار مشترکان این شرکت از مجموع ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک هستند و میزان مصرف آب آشامیدنی سالانه هرمزگان برای مصرف خانگی ۹۵ میلیون و ۹۶۷ هزار مترمکعب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی هرمزگان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند که نسبت به میانگین کشوری، شاخص بالایی محسوب می شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در شرایط کنونی و توجه به صرفه جویی بیشتر به ویژه با توجه به گرم شدن هوا ، افزود: هرمزگان یکی از استان های مواجه با بحران کم آبی است که در صورت عدم مدیریت مصرف و با فشار بیشتر به منابع آب، این بحران گسترده‌تر خواهد شد.

حمزه پور با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای توسعه آب شیرین کن ها، ابراز داشت: البته شیرین سازی آب دریا ، هزینه بسیاری دارد و باید در کنار این موضوع، مردم نیز همکاری بیشتری در مصرف بهینه آب داشته باشند.

این مقام مسوول گفت: در سال های اخیر کاهش بارندگی موجب کاهش سطح آب های زیرزمینی و خشک شدن چاه های بسیاری شده که در چنین شرایطی مشارکت مردم در برنامه ریزی و مدیریت منابع آب، توسعه بیشتر استفاده از روش های نوین آبیاری و آبیاری قطره ای، جلوگیری از اتلاف آب و تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان از مهمترین عواملی است که در ‏مدیریت منابع آب موجود مهم و اثر گذار است.