در راستای عمل به دستور رئیس‌جمهور؛

آزادسازی سواحل با تخریب دیوار پلاژ اختصاصی مدیران در جزیره کیش

عملیات آزاد سازی ساحل پلاژ مدیران سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت دهه مبارک فجر، در راستای عمل به دستور رئیس‌جمهور انجام شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس دستور رئیس‌جمهور کشور مبنی بر آزادسازی سواحل با استناد به قانون حفظ حریم ۶۰ متری ساحل، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن با حضور محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان این اقدام در راستای اجرای دستور سید ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت : وجود پلاژ اختصاصی برای مدیران در ارزش‌های انقلاب جایی نداشته و مدیران باید فلسفه خدمت‌گزاری خود را حفظ کنند.

طبق گفته لواسانی اداره اموال سازمان موظف به تخلیه ساحل تا ۲۴ ساعت آینده بوده در مورد فضا‌های در اختیار سازمان و در حریم ۶۰ متر دریا، دستورات را اجرا می‌کنیم.

کمیته‌ای در خصوص این مجموعه به دلایل قانونی و تاریخی تشکیل شده است و مکان‌های دیگری نیز وجود دارند که گرچه در حریم ۶۰ متری، ساختمان نداشته باشند، اما در راستای رفع بهره‌وری‌های اختصاصی تعیین‌تکلیف خواهند شد.

او گفت: با تاکید بر لزوم توجه به کسب و کار آن‌ها انتقال این فضا‌ها به خارج از حریم ساحل در برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده مطابق طرح جامع سواحل کیش، به طریقی که هم به کسب و کار آنان خدشه‌ای وارد نشود و هم آزادسازی سواحل صورت بگیرد اتفاق خواهد افتاد.

طبق گفته سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش آزادسازی سواحل از مناطق در اختیار طرح راهبردی ساحل با رعایت امور تخصصی و مهندسی‌شده، نحوه استفاده عموم از ساحل و فضا‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است و بر اساس اسناد بالادستی تا پایان سال تصویب خواهد شد.