اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی تا نیمه آذر ادامه دارد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به جزئیات اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از تداوم اجرای کار تا نیمه آذر خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند سنجش نوآموزان پیش دبستانی اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی اجرا نشد، اما امسال طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۶۰۰ هزار نفر را برای تحت پوشش قرار گرفتن این طرح در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان، سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۸ درصد را تحت پوشش قرار دادیم امسال هم در این مورد رکورد جدیدی به دست آوردیم و طبق آن بیش از ۹۹ درصد افراد تحت پوشش را مورد سنجش قرار دادیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به راه اندازی یک پایگاه دائمی سنجش آکوستیک در هر استان تصریح کرد: برای افراد باقی مانده این امکان وجود دارد تا با مراجعه به پایگاه‌های یادشده سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود شان را انجام دهند.

او بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی طی کمتر از یک ماه در روند سنجش سلامت خود را انجام دادند و این طرح تا نیمه آذر ماه تداوم خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هدفگذاری شده است و طبق شرایط موجود در این مورد عملکرد قابل قبولی داشتیم.

حسینی گفت: خانواده‌ها بعد از ثبت نام فرزندان خود در مقطع پیش دبستانی می‌توانند از طریق مراکز پیش دبستانی به پایگاه‌های در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

او اضافه کرد: پایگاه‌های سنجش سلامت برای نوآموزان پایگاه‌های جدیدی نیستند بلکه همان پایگاه‌هایی که برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته بودیم برای این طیف هم به کار گرفته خواهد شد.

حسینی درباره هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی گفت که مطابق هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، تعرفه ۵۰ هزار تومانی برای انجام ۱۲ خدمت در نظر گرفته شده است و خانواده‌ها به این موضوع توجه داشته باشند که این رقم در مواردی به جز سنجش سلامت، چندین برابر هزینه فعلی خواهد بود.