احیای ۷ هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هفت هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران هرمزگانی احیا شد.

🔺 عکس تزیینی است

به گزارش تیلا نیوز، سید محمدنور موسوی در این خصوص افزود: بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان و بستک از شهرستان‌هایی هستند گیاهان دارویی در آنها کشت می‌شود.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

موسوی افزود: عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی در ادامه اظهار کرد: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره و آلوئه ورا و… بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارند.

موسوی تصریح کرد: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.