اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تأمین ۳ شناور آتش‌خوار برای بنادر صیادی هرمزگان

رئیس سازمان شیلات ایران از تخصیص اعتبار برای تأمین سه شناور آتش‌خوار در هرمزگان خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، سید حسین حسینی صبح امروز در دیدار با صیادان شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه در شهرستان بندرلنگه شاهد رشد آبزی پروری در کنار صید و صیادی هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه این شهرستان از شهرستان های پیشران در حوزه آبزی پروری است و توانسته گام‌های خوبی در بهره برداری از ظرفیت‌های آبزی پروری در کنار صید و صیادی بردارد.

وی از پیگیری مسئله سخت و زیان محسوب شدن صیادی، خبر داد و افزود: سیر مراحل قانونی این مهم در حال انجام است و به زودی اعمال خواهد شد.

حسینی از جامعه صیادی به عنوان محور علم و دانش صید و صیادی یاد کرد و گفت: خوشحالیم در این شهرستان بحث‌های صیانت از ذخایر و بازسازی ذخایر به خوبی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت ایمنی و اطفا حریق در بنادر صیادی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در این راستا در سطح استان و کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک، شاهد حصول نتایج ارزنده آن خواهیم بود.

حسینی از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ملی جهت تأمین سه شناور آتش‌خوار برای بنادر صیادی استان هرمزگان خبر داد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به صید سالانه ۷۰ هزار تن آبزیان در شهرستان بندرلنگه، گفت: در این شهرستان ۵ بندر صیادی و ۹ موج شکن مردمی در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

مسعود بارانی افزود: شهرستان بندرلنگه بالغ بر ۱۴ هزار هکتار اراضی مطالعه شده پرورش میگو دارد که بالغ بر ۴ هزار هکتار از آن در حال بهره برداری و حدود ۳ هزار هکتار در حال احداث است.

وی در ادامه گفت: همچنین این شهرستان از پنج پلی گن مطالعه شده پرورش ماهی در قفس برخوردار است که تاکنون ۸ مزرعه با بیش از ۶۰ قفس از آن فعال شده است.

بارانی تکمیل موج شکن‌های مردمی، احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، تکمیل مرکز تخلیه صید چیروئیه، بهسازی بندر کنگ و … را از اهم پروژه‌های عمرانی فعال این شهرستان عنوان کرد.