استاندار خبر داد:

استفاده از ظرفیت احداث سازه‌های آبخیزداری برای احیای دشت‌های اصلی هرمزگان

استاندار هرمزگان در بررسی پروژه‌های حوزه کشاورزی استان هرمزگان، با اشاره به دشت‌های ممنوعه استان اظهار کرد: باید از ظرفیت احداث سازه‌های آبخیزداری برای احیای دشت‌های اصلی استان استفاده کنیم و قطعا در سال آینده این امر یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

به گزارش تیلا نیوز، نماینده عالی دولت در استان، با تأکید بر لزوم تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری در استان نیز گفت: تلاش داریم، اکوسیستم سرمایه‌گذاری را در هرمزگان ایجاد کنیم و برای این امر نیاز است در جلسات مختلف آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در استان انجام شود تا نقاط ضعف مشخص و برای رفع و اصلاح آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مهدی دوستی، با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات موفق در حوزه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما در سال جاری ورود به زنجیره‌ی تولید دارو و تجهیزات پزشکی است چرا که کشور در این حوزه با نیازهایی روبرو است و بخش عمده‌ای از مواد اولیه‌ی مورد نیاز تولید دارو از طریق بنادر هرمزگان وارد کشور می‌شود، بنابراین می‌توان با تمرکز در این حوزه با توجه به بازار بزرگ کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی به ارزش‌افزوده بالایی دست یافت.

استاندار هرمزگان در روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با صنعت نفت، موانع و مشکلات اجرای طرح‌های پترو پالایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی، پالایشگاه مهر خلیج‌فارس، پترو پالایش‌های مکران، نگین خلیج‌فارس، ساخت پارک متانول، طرح‌های پتروشیمی و … را بررسی کرده دستوراتی برای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح‌ها صادر کرد.

دوستی، توسعه صنعت فولاد را یکی از رویکردهای مهم در استان هرمزگان دانست و گفت: خوشبختانه طرح‌های توسعه‌ شرکت‌های فولادی هرمزگان، فعال شده است و تلاش داریم با طرح‌های توسعه واحدهای موجود جلوی خروج پول و سرمایه را از استان بگیریم و انباشت سرمایه در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صنعت اسکراپ در هرمزگان، ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور با راه‌اندازی اسکراپ در ایزوایکو موافقت کرده است ضمن اینکه اعلام آمادگی شده است که در پهنه‌‌ای در شرق هرمزگان نیز این صنعت راه‌اندازی شود.