مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد:

اشتغال‌زایی ۱۴ هزار نفری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس/ سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه معرفی شد

طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «اسماعیل علی یاس» به عنوان سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس منصوب شد.

به گزارش تیلا نیوز، مراسم معارفه سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال مجتمع ایزوایکو با حضور حسین علی رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران استانی و کشوری در سالن اجتماعات این منطقه بزرگ اقتصادی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن تشریح مأموریت ها و زیرساخت‌های موجود در بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال و تولید است و در این مسیر از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

«کامران داستانی» اشتغال زایی بیش از ۱۴ هزار نفری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را نشانه‌ی پویایی این منطقه بزرگ اقتصادی خواند و تأکید کرد: با این حال طرح های توسعه ای بسیاری را در دست اقدام داریم و زیرساخت‌ها نیز برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت خواهد شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با‌ اشاره به اینکه، امیدواریم این انتصابات سبب افزایش همکاری های مناطق ویژه با اداره کل تعاون استان شود، افزود: دولت دغدغه معیشت و امنیت شغلی کارگران را دارد و ما معتقدیم که در موضوع مشاغل سخت و زیان آور نیز باید حقوق کارگران در نظر گرفته و موعد بازنشستگی آنان باید رعایت شود.

حسین علی رعیتی فرد، گفت: عمده مشاغل در مناطق ویژه مشاغل سخت و زیان آور است و کارگران باید از مزایای این قانون منتفع شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد مشکل یا بروز حوادث به سبب رعایت نشدن موارد ایمنی برای کارگران در مناطق ویژه تبعات اجتماعی و… بزرگی در پی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به حوادث کار افزود: در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش فوتی را تجربه کردیم که ناشی از افزایش بازرسی ها بود.

وی تصریح کرد: حوزه ایمنی باید بسیار جدی گرفته شود چرا که نجات جان یک نفر به مثابه نجات جان بشریت است.