افزایش مقاصد پروازی فرودگاه امام خمینی به ۶۴ مقصد

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از افزوده شدن ۹ مسیر فرودگاهی به پرواز‌های فرودگاه امام و رسیدن مقاصد پروازی این فرودگاه به ۶۴ مقصد خبر داد.

سعید چلندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، چهار شرکت هواپیمایی و ۹ مسیر هوایی به مقاصد پروازی این فرودگاه اضافه شده و اکنون از فرودگاه امام خمینی پرواز‌های ۴۳ شرکت هواپیمایی به ۶۴ مقصد انجام می‌شود.

چلندری همچنین برآورد هزینه برای ساخت مرحله دوم شهر فرودگاهی امام خمینی را ۲/۵ میلیارد یورو عنوان و ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور عملیات اجرایی و ساخت مرحله دوم شهر فرودگاهی آغاز شود.

چلندری با اشاره به طرح‌های در حال اجرا در فرودگاه امام خمینی افزود: در حال اجرای عملیات ساخت پارکینگ‌های خودرویی در ترمینال سلام هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ترمینال سلام تا سال ۱۴۰۱ سامانه برق اضطراری نداشت و از منبع برق پرتابل استفاده می‌کردیم و هم اکنون سامانه اطفای حریق آن نیز در حال تکمیل است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در اکنون بهره بردار ترمینال سلام، بنیاد مستضعفان نیست گفت: بابت ساخت این ترمینال، هم اکنون ماهانه ۱۱ میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان قسط پرداخت می‌کنیم.

چلندری تأکید کرد: پیشنهاد سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی نیز در شهر فرودگاهی امام خمینی داریم که در حال بررسی مجوز‌ها هستیم.