باغ گیاه‌شناسی جزیره قشم به دانشگاه تهران واگذار شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران گفت: باغ گیاه‌شناسی جزیره قشم در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت.

به گزارش تیلا نیوز، احمد نوحه‌گر افزود: باغ گیاه‌شناسی در جزیره قشم با وسعت بیش از ۸ هکتار در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است.

وی گفت: عملیات طراحی و احداث فضای اقامتی، آموزشی و رفاهی ویژه پردیس بین‌الملل خلیج فارس دانشگاه تهران در آینده نزدیک در جزیره قشم آغاز می‌شود.

نوحه گر افزود: اکنون عملیات ساختمانی ۲۱ کلاس درس برای پردیس بین‌المللی قشم آغاز شده است و اولین دوره پذیرش دانشجو در این پردیس دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ صورت می‌پذیرد.

وی با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه ۵ اسفند ماه آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در پذیرش بدون آزمون رشته‌های کارشناسی ارشد و‌ی پردیس‌های بین‌الملل قشم، کیش، ارس و کاسپین دانشگاه تهران است، افزود: مصاحبه از داوطلبان، از ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران گفت: رشته‌های این پردیس بین‌المللی بیشتر در محدوده مزیت‌های نسبی موجود در جنوب کشور اعم از نفت و گاز، علوم دریایی، مهندسی سواحل، و مدیریت است.

افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های جزیره قشم نیازمند دانش روز و انتقال تکنولوژی هستیم و دانشگاه تهران در این مسیر، یاری گر بسیار خوبی برای انتقال دانش به صنعت در جزیره قشم است.