برای نخستین بار به ۲۸ بانوی صیاد جزیره هنگام قشم مجوز صید اعطاء شد

برای نخستین بار به ۲۸ بانوی صیاد جزیره هنگام در شهرستان قشم مجوز صید اعطاء شد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه زنان صیاد هنگامی از دیرباز در آب‌های استان مشغول به صید و صیادی هستند، اظهار کرد: زنان صیاد هنگامی با اعطای این مجوز پس از چند دهه به صورت قانونی و با روش قلاب می‌توانند ماهی صید کنند.

مسعود بارانی با بیان اینکه بانوان زحمت کش و صیاد هنگامی به علت نداشتن مجوز صید هیچ مزایایی نداشتند، افزود: برخی از این بانوان سرپرست خانوار هستند و نیاز به این حرفه برای درآمد و سرپرستی خانواده دارند.

وی از دیگر مزایای دریافت مجوز صیادی، زیر پوشش بیمه قرار گرفتن و تخصیص سوخت یارانه‌ای برای قایق‌های شان عنوان کرد.

به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان؛ شهرستان قشم یکی از مناطق مهم شیلاتی کشور است و آبزی پروری، صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج صنایع شیلاتی، تکثیر و پرورش میگو و ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل از جمله فعالیت‌های شیلاتی، در این شهرستان است.

محمد حسین تختی فرماندار شهرستان قشم تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید، ایجاد بازار فروش آبزیان و تسهیل در خدمات دهی به جامعه شیلاتی را از جمله برنامه‌های در حال پیگیری در شهرستان قشم برای جامعه بهره بردار شیلاتی این شهرستان عنوان کرد.

حجت الاسلام غلامرضاحاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم وجود ساحل، دریا و آبزیان را نعمت و فرصت برای این استان دانست و افزود: از دیر باز صید و صیادی و غذای دریایی در بحث اشتغال و امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای برای هرمزگان دارد.

حجت الاسلام حاجبی در ادامه گفت: خوشبختانه با قانونی شدن صید بانوان هنگامی حرکت بسیار ارزنده‌ای بر بحث پایداری اشتغال صورت گرفته است.