بنای تاریخی «خانه کاظم» بستک به‌زودی مرمت و بازسازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت خانه کاظم اختصاص‌یافته که به‌زودی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در نشست با عضو شورا شهر و یکی از فعالان حوزه میراث‌فرهنگی بستک که به منظور توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهر بستک بیشترین آثار تاریخی ثبت‌شده را در استان دارا است و برای حفظ آن‌ها، مشارکت همه را می‌طلبد که در همین راستا انجمن میراث‌فرهنگی در این شهرستان تشکیل می‌شود.

محمد محسنی با اشاره به اینکه در شهرستان بستک بیش از ۱۰ هزار برکه وجود دارد، افزود: پرونده شهر بستک به‌عنوان شهر برکه‌های ایران برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست تهیه و تدوین است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بستک جز شهرهای خاص استان است که دارای بافت تاریخی بوده، برای حفظ الگوهای معماری و بافت سنتی این شهر، طرح جامع بافت بستک نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

محسنی خاطرنشان کرد: برای حفظ و احیای بناهای تاریخی بستک، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت خانه کاظم اختصاص‌یافته که به‌زودی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی می‌شود.