بیش از ۷۱ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای هرمزگان شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و جاری شدن روان آب‌ها در حوضه‌های آبریز، در مجموع ۷۱.۵ میلیون متر مکعب آب وارد مخازن چهار سد این استان شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، جمشید عیدانی روز شنبه افزود: در بارندگی های اخیر سد جگین ۶۵ میلیون مترمکعب، شمیل و نیان ۳.۵ میلیون مترمکعب، استقلاب میناب ۲ میلیون مترمکعب و سرنی میناب نیز یک میلیون مترمکعب آبگیری شد و حجم کلی آبگیری سدهای استان درحال حاضر به ۷۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به بارندگی‌های اخیر که از میزان و شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بودند، بیان کرد: آورده سدهای هرمزگان در حال افزایش است و براساس آخرین آمارها، سد جگین با حجم مخزن ۲۱۴ میلیون مترمکعب به مرحله سرریز رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در خصوص اقدامات انجام شده این شرکت برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در شرایط شدت بارندگی‌ها، اظهار کرد: پیرو پیش‌بینی‌های بارندگی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شده بود، اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب احتمالی انجام و بر همین اساس دریچه تحتانی سد جگین هرمزگان نیز پیرو مصوبات جلسه مدیریت بحران شرکت، باز شد تا با تخلیه بخشی از آب ذخیره شده پشت سد آمادگی لازم برای مدیریت سیلاب فراهم شود.

افزایش ۴۲ درصدی بارندگی‌های هرمزگان در سال آبی جاری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۶.۳ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که از افزایش ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

عیدانی ادامه داد: بیشترین میزان بارش هرمزگان در ایستگاه سران ۹۵ میلی‌متر، خرگوشی ۹۳.۵ میلی‌متر، گوهران ۹۱.۵ میلی‌متر و شیبکوه ۹۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

عکس: خبرگزاری فارس