تدوین طرح جامع اطلس گردشگری هرمزگان؛ بزودی آغاز می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پروژه‌های گردشگری دریایی ساحلی را به‌ عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و پیشران در حوزه گردشگری دنبال می‌کنیم.

به گزارش تیلا نیوز، محمد محسنی در نشست با رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به‌ ضرورت تصویب شرح وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سوی نمایندگان که هم‌اکنون در مجلس مطرح است، اظهار کرد: با وحدت نظر تمام نمایندگان استان، امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح جامع اطلس گردشگری استان در دست تدوین است که حوزه مأموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لحاظ جغرافیای فعالیت‌ها مشخص می‌کند و محدوده کار و فعالیت افرادی که می‌خواهند در این سه حوزه اقدام کنند را تعیین می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سرعت بخشیدن به صدور مجوزها در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را ضروری دانست و افزود: با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات، فرآیندهای صدور مجوزهای گردشگری و صنایع‌دستی تسهیل شده است.

محسنی، ادامه داد: حمایت از صنایع‌دستی به‌منظور توانمندسازی جامعه صنعتگران صنایع‌دستی به‌خصوص روستاها و محلات بافت قدیمی شهر بندرعباس نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه اداره‌کل به‌عنوان یکی از ادارات پیشران در استان مطرح‌شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های گردشگری دریایی ساحلی به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و پیشران در حوزه گردشگری را دنبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از مدیران و کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، از برنامه‌های پیشنهادی و طرح‌های این اداره‌کل در سطح ملی و استانی استقبال و حمایت خود را اعلام کرد.

محمد آشوری بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی بین ادارات و ارگان‌های همکار در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقش دارند، تأکید کرد و قول داد به‌زودی جلسه مشترک شورای معاونان اداره‌کل و مجمع نمایندگان استان برای تشریح برنامه‌های اجرایی و تبادل‌نظر برگزار شود.