تزریق واکسن ایرانی کرونا به سالمندان بندرعباسی

اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به شهر بندرعباس اختصاص یافته است و تزریق آن به سالمندان بالای ۶۰ سال در گلزار شهدای این شهر از امروز آغاز شده است.

تزریق واکسن ایرانی کرونا ساخت شرکت دارویی برکت از امروز در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، معاون فنی مرکز بهداشت و درمان بندرعباس گفت: اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به شهر بندرعباس اختصاص یافته است و تزریق آن به سالمندان بالای ۶۰ سال در گلزار شهدای این شهر از امروز آغاز شده است.

به گفته دکتر فریده فخار، دیروز محموله جدیدی شامل ۱۰ هزار دوز واکسن کرونای کوو ایران برکت به استان هرمزگان تحویل داده شد و از فردا در همه شهرستان های استان تزریق این واکسن آغاز می شود.

وی افزود: مردم بشاگرد نخستین دریافت کننده این واکسن بودند و تاکنون بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در این شهرستان واکسینه شده اند.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت و درمان بندرعباس، در کل استان نیز تاکنون ۳۸ درصد افراد ۶۰ تا ۷۰ ساله واکسن کرونا از انواع مختلف را دریافت کرده اند.

دکتر فخار میزان تاثیرگذاری واکسن کوو ایران برکت را بالا دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز گرچه امکان تزریق انواع مختلف واکسن کرونا را داشت، اما واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان هم ساخت واکسن ایرانی کرونا را افتخار ملی دانست و گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز از این واکسن به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل شده است و سهمیه‌های بعدی نیز به طور منظم تحویل می‌شود.

منوچهر دانشمند افزود: ۴ هزار واکسن برکت به بشاگرد اختصاص یافته است و خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این واکسن داشته اند.