تمدید مهلت دریافت سند منازل بافت‌های فرسوده در هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ارائه سند مالکیت به مالکان منازل مسکونی بالای ۵۰ متر در بافت‌های فرسوده این استان از مردادماه جاری آغاز و تا پایان اسفندماه امسال تمدید شده است.

به گزارش تیلا نیوز، عباس کمالی ساعتی پیش در این خصوص اظهار کرد: مالکان خانه های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می توانند پس از بازگذاری، مدارک خود به صورت الکترونیکی، به راه و شهرسازی ارجاع شده و موارد در کمیسیون های مختلف بررسی می شود که در صورت دارا بودن شرایط، کار واگذاری سند انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: این قانون شامل ساختمان های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است.

به گفته وی؛ دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر مربع به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است، اما زمین های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می شود.

کمالی در ادامه افزود: ارائه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد و تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساختمانی، از مشوق های طرح بافت های فرسوده است.

وی در ادامه‌ خاطرنشان کرد: ۱۳۰ هزار نفر تاکنون در نهضت ملی مسکن هرمزگان نام نویسی کرده اند و سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است که اکنون ۳۰ هزار نفر دارای شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه نام‌نویسی امسال چندین بار بازگشایی شده و مردم تا پایان سال نیز مجدد هر بار به مدت ۲ ماه مهلت نام نویسی دارند، گفت: تعهد دولت ۵۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان است که در بخش های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرد.