تکمیل کتابخانه مرکزی هرمزگان به ۶۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: کتابخانه مرکزی استان هرمزگان در بندرعباس برای تکمیل نیازمند ۶۱ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تیلا نیوز، فرشاد محمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، اظهار کرد: از سال آغاز ساخت این کتابخانه؛ سال ۸۸ تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ساخت کتابخانه پارک شهید دباغیان که قرار بود یکساله ساخته شود، تصریح کرد: این کتابخانه به رغم گذشت نزدیک به ۱۲ سال از انعقاد قرارداد کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با شهرداری بندرعباس همچنان تکمیل نشده است و بر اساس دستور امروز معاون استاندار باید زمان بندی تکمیل آن در جلسه با شهردار بندرعباس در ۴۸ ساعت آینده مشخص شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در مورد جشنواره ملی کتابخوانی رضوی نیز افزود: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در استان هرمزگان در این جشنواره نام نویسی کرده اند و راهکار‌هایی پیش بینی شده تا با مشارکت کارمندان دولت و سایر اقشار، مشارکت در این جشنواره را افزایش دهیم.

به گفته محمدی؛ ۳۱ شهریور پایان نام نویسی است و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان از چگونگی نام نویسی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آگاه شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: مدت زمان طولانی برای ساخت فضای کتابخانه‌ای در استان قابل پذیرش نیست.

محسن خاکی نهاد افزود: در مورد کتابخانه پارک شهید دباغیان بندرعباس، فردا با شهردار بندرعباس جلسه‌ای برگزار شود و گزارش نهایی در این مورد ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه کار ساخت کتابخانه مرکزی نیز اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان بر اساس اعتبارات فعلی با تلاش شبانه روزی طرح را جلو ببرد.