“تیلا” از زاگرس تا خلیج فارس !

"تیلا نیوز" ضمن اینکه می کوشد تا بسان رود ناشناخته ی شمال هرمزگان روشنایی و زیبایی بیافریند، یادآور بازی نوستالژی و خاطره انگیز "تیلا " یا تیله نیز است.


🖊️ نگارش: یوسف ملایی – پژوهشگر و روزنامه نگار

“تیلا” رودی زلال از [تشگرد] مرتفع ترین بلندی هرمزگان در جنوب ارتفاعات زیبای زاگرس سرچشمه می گیرد. با موسیقی دل انگیز وجودش، نارنگی ها نارنجی تر، انگورها آبدارتر، زردآلو ها زیباتر و انجیرها عنابی تر می شوند. لیمو ها گلاب می پاشند، پرتقال ها نبات می ریزند و خرما ها، خرامان می رقصند و به جغرافیای دهکده گردشگری باغان، سیرمند، سیاهک، تلمرا، تنگ زاغ، پر آبدین، سرچاهان، شهدادی و … شور می بخشند. “تیلا رود” سپس برای سرشار شدن به رود شور و نهایتا به رود [کر kor] می ریزد می ریزد تا با “آوای خلیج فارس” فیروزه ای شود.

نشریه “آوای خلیج فارس” نیز در واپسین سال های دهه ۸۰ خورشیدی، به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی “جعفر مرادی شهدادی” پا به عرصه گیتی نهاد و با دو دهه فعالیت با نام بلند آوازه خلیج فارس، فانوس وجودش به موجب مشمولیت ماده 16 در ظهور کرونا به خاموشی گرایید.

اینک در واپسین دقایق اردیبهشت ماه سال 1400، مرادی با ربع قرن تجربه مطبوعاتی، تولد پایگاه خبری تحلیلی “تیلا نیوز” را با شعار [صدای مردم هرمزگان] در فضای دیجیتال با رویکرد خبری – تحلیلی جشن گرفت.

“تیلا نیوز” ضمن اینکه می کوشد تا بسان رود ناشناخته ی شمال هرمزگان روشنایی و زیبایی بیافریند، یادآور بازی نوستالژی و خاطره انگیز “تیلا ” یا تیله نیز است.
بزرگمرد اردیبهشتی، دوم اردیبهشت 1358 زاده شد. دهم اردیبهشت ماه را به عنوان “روز ملی خلیج فارس” پیشنهاد کرد.

12 اردیبهشت هم روز معلم است که وی نیز تن پوش شریف معلمی بر تن دارد و مشاور رسانه ای مدیر کل آموزش و پرورش است. او با راه اندازی این پایگاه خبری در 31 اردیبهشت، یک شگفتانه ی دیگر خلق کرد.
شادباش به این جوان مولف و متعهد و به مردمان متعالی نگر هرمزگان!
نهم خرداد 1400