جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ برد مقابل هنگ‌کنگ صعود تیم ملی را قطعی کرد

دو تیم ایران و هنگ‌کنگ از ساعت ۲۱:۰۰ امشب به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ایران خاتمه یافت.

برنا: شاگردان امیر قلعه نویی از ساعت ۲۱:۰۰ امروز در ورزشگاه خلیفه رو در روی هنگ کنگ قرار گرفتند.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی دو تیم در حال محک زدن خود بودند و اتفاق خاصی روی دروازه ها نیفتاد.

در دقیقه ۱۶بازی هنگ کنگ می توانست روی یک صحنه تک به تک که بر اثر پاس اشتباه چشمی بوجود آمد گل اول بازی را به ثمر برساند اما اینگونه نشد.

در دقیقه ۲۱ بازی ارسال خوب رضاییان در دهانه دروازه به مغانلو رسید که او با ضربه سر بسیار خطرناکش در آستانه باز کردن دروازه هنگ‌کنگ بود که این اتفاق نیفتاد.

پاس میلاد محمدی از سمت چپ زمین به مهدی قایدی در پشت محوطه در همان سمت چپ رسید تا او با یک حرکت خلاقانه و ضربه زمینی گل اول بازی را به ثمر برساند. بازی در دقیقه ۲۴ با نتیجه یک بر صفر به سود ایران دنبال می‌شود.

در دقیقه ۲۶ در یک ضد حمله ایران توسط رامین رضاییان می‌توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند اما شوت او به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۹ بازی دفع توپ اشتباه محمدی نزدیک بود وارد دروازه خودی شود اما بیرانوند اجازه چنین کاری را نداد و به سختی توپ را بیرون کشید. در ادامه هنگ‌کنگی‌ها نتوانستند کاری انجام دهند و توپ به بیرون رفت.

در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده قایدی می‌توانست گل دوم ایران را با یک شوت وارد دروازه هنگ کنگ کند اما این اتفاق نیفتاد و بازی در پایان نیمه اول با حساب یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم هیچ‌کدام از دو تیم نتوانستند موقعیتی روی دروازه هم ایجاد کنند و بازی اسیر اشتباهات بازیکنان هر دو تیم بود.

در دقیقه ۷۲ بازیکن هنگ‌کنگ با بیرانوند تک به تک شد و می‌توانست کار را به تساوی بکشاند که این صحنه توسط داور آفساید گرفته شد.

در دقیقه ۸۲ بازی رامین رضاییان روی پاس عالی قدوس می‌توانست در یک صحنه تک به تک در سمت چپ محوطه جریمه هنگ‌کنگ دروازه حریف را باز کند اما این اتفاق نیفتاد.

داور بازی ۷ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که در این دقایق هم اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد و بازی با حساب یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت. با این برد، ایران صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرد.