مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد؛

دانش‌آموزان هرمزگانی ۷۶ رتبه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری کشور را کسب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان این استان ۷۶ رتبه در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور را از آن خود کردند.

به گزارش تیلا نیوز، محمد قویدل روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: دانش آموزان هرمزگانی در این دوره از رقابت‌ها با کسب ۲۸ رتبه اول، یک رتبه اول ویژه، هشت رتبه دوم، ۲۷ رتبه سوم و ۱۲ برگزیده، در دو بخش چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری کشور، شایستگی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از جشنواره کشوری فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی اظهار داشت: شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و رشد و شکوفایی دانش آموزان در انواع مهارت ها از جمله اهداف این دوره از جشنواره فرهنگی هنری کانون های فرهنگی تربیتی کشور است که خوشبخانه دانش آموزان هرمزگانی توانستند با تکیه بر خودباوری و تلاش و همت معلمان و مربیان و در سایه حمایت‌های خانواده‌ها نام هرمزگان را بلند آوازه کنند.

قویدل یادآور شد: آموزش و پرورش هرمزگان به منظور تقویت بنیه علمی و مهارتی دانش آموزان همه ظرفیت های خود را به کار گرفته است و با وجود محدودیت های مالی و تجهیزاتی، دانش‌آموزانش در سطح کشوری درخشیدند.

وی گفت: بدون تردید هرمزگان سرزمین استعدادهای درخشان است و در صورت فراهم شدن زمینه رشد، دانش آموزان هرمزگانی در همه عرصه های علمی آموزشی و فرهنگی و هنری و ورزشی می توانند افتخارآفرین باشند که دستاوردهای اخیر در همه حوزه ها گواه این ادعاست.

به گفته وی؛ فعالیت های فرهنگی تربیتی در سند تحول بنیادین بسیار مورد تاکید قرار دارد؛ چرا که اساس نظام آموزشی بر دو پایه آموزش و تربیت استوار است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با تبریک این افتخارآفرینی، از تلاش دانش آموزان، معلمان و مربیان و حمایت و همراهی خانواده ها قدردانی کرد.