دانشجوی علوم‌پزشکی هرمزگان رتبه اول کشور شد

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امید فرهودنیا دانشجوی علوم پایه پزشکی هرمزگان موفق شد در آزمون جامع علوم پایه مقام اول کشوری را به دست آورد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عبدالعظیم نجاتی‌زاده افزود: تحصیل در رشته پزشکی از ۲ مرحله علوم پایه و بالین تشکیل شده است که هرکدام از این مراحل شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی گفت: دوره علوم پایه رشته پزشکی شامل ۵ ترم است که در این دوره دانشجویان با مفاهیم اصولی رشته پزشکی آشنا می‌شوند و دوره بالین شامل فیزیوپاتولوژی، کارآموزی و کارورزی است.

رئیس دانشکده پزشکی گفت: با پایان دوره علوم پایه، همه دانشجویان رشته پزشکی باید در یک آزمون جامع به نام آزمون جامع علوم پایه شرکت کنند تا آموخته‌های‌شان مورد ارزیابی قرار گیرد و در نهایت دانشجویان با کسب نمره قبولی علوم پایه می‌توانند به مرحله بعدی تحصیل خود بروند.

وی افزود: این آزمون مانند سایر آزمون‌های دانشگاهی به شکل کشوری و با مدیریت مستقیم مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

نجاتی‌زداه گفت: دانشجویان پزشکی در برنامه آموزشی جدید در صورتی می‌توانند در آزمون علوم پایه شرکت کنند که برای حداقل ۴۶.۵ واحد از دروس تخصصی علوم پایه و حداقل ۸ واحد از دروس عمومی، نمره قبولی را کسب کرده باشند و میانگین نمرات آنها در این دروس به حد نصاب ۱۲ نمره رسیده باشد (به استثنای درس‌های شناور).

رئیس دانشکده پزشکی با اشاره با اینکه آزمون علوم پایه هر سال ۲ بار در هفته اول شهریورماه و هفته دوم اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: در هر دوره آزمون علوم پایه، دانشجویانی که جزو ۲.۵ درصد اول کشور هستند به‌عنوان رتبه برتر معرفی می‌شوند و می‌توانند مستقیماً در آزمون دستیاری شرکت کنند.

وی افزود: هر دانشجوی رشته پزشکی تنها سه بار اجازه شرکت در آزمون علوم پایه دارد.