دلایل گرانی سیمان در هرمزگان و کشور/ نامه استاندار هرمزگان به وزیر اقتصاد

معاون اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: نرخ گذاری و عرضه سیمان در کشور به بورس کالا سپرده شده و متأسفانه طی روزهای اخیر عرضه سیمان در بورس کالا انجام نگرفته و کمبود سیمان در بازار سبب افزایش نرخ این محصول شده است. در یک هفته گذشته پیگیری‌های متعددی از مسؤولان بورس داشته‌ایم تا این که امروز (۲۲ اسفند) عرضه سیمان در بورس کالا آغاز شد و انتظار کاهش قیمت سیمان در بازار را داریم.

به گزارش تیلا نیوز، علی فیروزی معاون اقتصادی استانداری هرمزگان صبح امروز ۲۲ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره گرانی سیمان در کشور و هرمزگان اظهار کرد: نرخ گذاری و عرضه سیمان در کشور به بورس کالا سپرده شده و متأسفانه طی روزهای اخیر عرضه سیمان در بورس کالا انجام نگرفته و کمبود سیمان در بازار سبب افزایش نرخ این محصول شده است.

وی افزود: در یک هفته گذشته پیگیری‌های متعددی از مسؤولان بورس داشته‌ایم تا این که امروز (۲۲ اسفند) عرضه سیمان در بورس کالا آغاز شد و انتظار کاهش قیمت سیمان در بازار را داریم.

به گفته فیروزی، هرگونه عرضه سیمان در بورس کالا باید فورا در بازار عرضه شود تا قیمت بالای کنونی به تعادل برسد و ما در این زمینه با همکاری دیگر دستگاه‌ها، عرضه پس از خرید حواله در سازمان بورس را در استان ردیابی می‌کنیم تا وارد بازار سیمان هرمزگان شود و جلوی سفته‌بازی در این زمینه نیز گرفته شود.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: نامه‌ای از سوی استاندار هرمزگان نیز به وزیر اقتصاد تهیه شده تا با توجه به نیاز شدید استان بدنبال وقوع زلزله و سیل به سیمان، عرضه این محصول در هرمزگان به طور ویژه‌تری دیده شود و زمان و فرصت آب و هوا را برای ساخت و ساز برخی پروژه‌های مهم از دست ندهیم.

وی درباره مشکلات بروز کرده برای شرکت سیمان هرمزگان در روزهای اخیر در حوزه حمل و نقل نیز گفت: سیمان هرمزگان مشکلی در زمینه حمل و نقل مواد اولیه و محصول با رانندگان پیدا کرده بود که دو اقدام انجام دادیم. ابتدا این که جلساتی میان دستگاه های مسؤول با سیمان هرمزگان ترتیب دادیم تا نرخ حمل منصفانه‌ای تعیین شود و از سوی دیگر با همکاری سازمان راهداری، از اردیبهشت‌ماه یک شرکت حمل و نقلی برای سیمان هرمزگان ایجاد می‌شود تا وضعیت حمل محموله‌های سیمان را مدیریت کند.

فیروزی تأکید کرد: در زمینه جلوگیری از احتکار سیمان، حواله‌ها مرتبط با هرمزگان را به طور جدی دنبال می‌کنیم و هرکس از بورس خریداری کند، می‌بایست عرضه خود را به بازار داشته باشد.