رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران: ورزشکاران ۱۵ کشور در مسابقات قوی ترین مردان جهان رقابت می کنند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران گفت: ۱۰۰ ورزشکار خارجی از ۱۵ کشور در مسابقات بین المللی پرورش اندام قوی ترین مردان و زنان کشور در رامسر شرکت دارند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، عبدالمهدی نصیرزاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم وزن کشی مسابقات در رامسر افزود: مسابقات بین المللی مستر یونیورس در رشته‌های مختلف مچ اندازی، قوی‌ترین مردان، فیتنس، پرورش اندام از فردا تا ۲۹ بهمن به میزبانی شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

وی افزود : ۱۰۰ ورزشکار از ۱۵ کشور تاکنون برای حضور در رقابت‌های جهانی پرورش اندام به رامسر آمدند، اما مجموع ورزشکاران داخلی و خارجی شرکت کننده در این رویداد ورزشی ۵۰۰ نفر خواهد بود.

وی افزود: مردان در رشته‌های پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج، قوی‌ترین مردان و مچ اندازی و بانوان در ۲ رشته مچ اندازی و فیتنس چلنج با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نصیرزاده ادامه داد: وزن کشی این رقابت‌ها امروز و افتتاحیه آن عصر فردا برگزار می‌شود.

🔸۶۷ داور بین المللی رقابتهای جهانی پرورش اندام در رامسر را داوری می‌کنند

نایب رئیس کمیته داوران جهانی بدنسازی و پرورش اندام IFBB گفت : ۶۷ داور بین المللی زن و مرد مسابقات جهانی پرورش اندام گرامیداشت دهه مبارک فجر را در شهرستان رامسر داوری می‌کنند.

امید جبلی افزود: از این تعداد داوران بین المللی ۶۰ نفر از جمهوری اسلامی و بقیه از کشورهای خارجی مطرح این رشته ورزشی هستند وسعی شده برای داوری این رویداد جهانی از بضاعت داخلی استفاده شود چون این مسابقات برای کشور عزیزمان بسیار مهم است و تجربه خوبی هم برای دوران بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: داوران خارجی این مسابقات جهانی از کشورهای اسپانیا، عراق، گرچستان و مالتا هستند.

مشاور عالی رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی یادآور شد: این مسابقات چند جانبه بوده و رشته بدنسازی و زیر شاخه‌هایش و قوی‌ترین مردان جهانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته جبلی وضعیت داوران ایرانی در سطح جهان و آسیا مطلوب است و هم اکنون ۷۰ داور بین المللی در این رشته در جهان دارد.