رونمایی از ۱۱ ماکت لنج چوبی بادبانی در روستای گوران قشم

از ۱۱ ماکت لنج چوبی بادبانی و طرح ساخت شناور ترتری در موزه باز دریانوردی روستای گوران قشم رونمایی شد.

به گزارش تیلا نیوز، ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ازموزه باز دریانوردی گوران به‌عنوان یک مرکز مشارکتی و آموزشی یادکرد و گفت: هر لنجی که در این موزه دیده می‌شود، روایتگر داستانی از سفرهای پرفرازونشیب است که باید به‌عنوان فرصتی گردشگری و یک تِم پارک در کنار سایتی آموزشی برای انتقال دانش لنج سازی به نسل‌های جدید به آن نگاه کرد.

ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از فعالان گردشگری و مسوولان روستای گوران برای توسعه صنعت گردشگری برپایه حفظ میراث تاریخی گفت: یکی از مهم‌ترین تائیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز سیاست‌گذاری رشد و توسعه برپایه آموزش‌های منطبق بر دانش بومی و سنتی است.

وی ادامه داد: موزه باز دریانوردی گوران، ظرفیتی است که متعلق به همه اهالی این روستا است و در سایه مشارکت، احترام به محیط‌زیست، تکیه‌بر دانش بومی، نوآوری، توجه به هویت دیداری و برندسازی، به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند به اقتصاد روستا کمک کند.

زارعی افزود: نهادسازی و ساخت شبکه‌ای از همیاران برای دستیابی به رشد روستا در گوران، الگویی برای سایر روستاها در حوزه کارهای مشارکتی و جمعی است.