رگبار باران و تقویت سامانه همرفتی در هرمزگان پیش‌بینی شد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به ورود سامانه همرفتی و ناپایداری وضعیت جوی طی روز جاری در استان، گفت: تاثیرات این سامانه طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در سطح استان گسترده‌تر شده و علاوه بر ارتفاعات، در مناطق شرقی و غربی و پاره‌ای نقاط دریایی نیز رگبار پراکنده باران، رعد و برق و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی حمزه‌نژاد روز یکشنبه افزود: طی روز جاری (یکشنبه) در ساعات بعد از ظهر و شب با تاثیر سامانه بارشی همرفتی ناپایداری وضعیت جوی مورد انتظار است.

وی بیان کرد: تا ساعات ظهر (یکشنبه) وضعیت جوی نسبت آرام و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان هرمزگان در نقاطی چون حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه و مناطق مرکزی رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد و برق و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر نسبت آرام و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تنگه هرمز با افزایش سرعت باد متلاطم پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز احتیاط های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: ناپایداری های موقتی عصرگاهی و شبانگاهی در ارتفاعات استان و مناطق مستعد طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

به لحاظ دمایی، به تدریج از اواسط هفته جاری افزایش دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است؛ دمای کمینه بندرعباس در روز جاری ۲۰ سانتیگراد بالای صفر است و شهرستان حاجی آباد با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و جاسک با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دمای کمینه در استان را دارند.