رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: بیش از یکهزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در هرمزگان فعال است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از یکهزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در این استان فعال است که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴.۷ میلیون تن محصولات صنعتی با رشد پنج درصدی دراین واحدها تولید شده است.

به گزارش تیلا نیوز، خلیل قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: این رقم نشان می دهد شرایط تولید در هرمزگان با وجود محدودیت هایی که در حوزه برق و زیرساختی داریم، خوشبختانه خوب است و واحدهای صنعتی و معدنی ما فعالیت خودشان را به خوبی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط هرمزگان در واقع چالش خاصی ندارد، اظهار کرد: در این راستا می توان به واحد نیمه فعال روی بندرعباس به دلیل مشکلات مختلف از جمله تامین مواداولیه اشاره کرد که در سفر رییس جمهور به استان مشکل آن حل شد و به چرخه تولید برگشت؛ این واحد برای بیش از ۲۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآورشد: یکهزار جواز واحد تاسیس صنعتی و معدنی (از ابتدای اجرای این طرح تاکنون) در استان صادر شده است که با خدمات مورد نیاز از سوی سازمان صمت در حوزه زیرساختی و تامین نقدینگی با کمک بانک ها و یا سایر دستگاه ها، به بهره برداری می رسند.

قاسمی یادآورشد: در ۲ هفته گذشته ۵۲ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی در نقاط مختلف استان صادر شد که بیشتر شامل محصولات کانی غیرفلزی و شیمیایی است.

وی گفت: این میزان جواز تاسیس صادر شده شامل ۵۱ جواز تاسیس ایجادی و یک فقره جواز توسعه‌ای است که از سرمایه گذاری ۱۱۲ درصدی برخوردار است.

🔸تولید ۵۹۵ هزار و ۴۹۸ هزار تن شمش فولادی درهرمزگان در ۲ ماهه امسال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از۵۹۵ هزار و ۴۹۸ تن شمش فولاد در استان تولید شده است که از رشد پنج درصدی برخوردار است.

قاسمی ابرازداشت: در ۲ ماهه ابتدایی امسال همچنین ۳۱۰ هزار و ۶۶۲ تن گندله با رشد ۹ درصدی، ۴۷۸ هزار و ۵۰۶ تن صنایع شیمیایی و نساجی با رشد ۱۷ درصدی، یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۴۵ تن صنایع معدنی با رشد ۲ درصدی در استان هرمزگان تولید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در دولت سیزدهم استان هرمزگان در حوزه سرمایه گذاری جواز تاسیس صادر شده رتبه دوم کشور و در زمینه سرمایه گذاری پروانه بهره برداری نیز رتبه سوم کشوری را داشته است که پیش از این به ترتیب رتبه پنجم و هشتم را داشتیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: مجموع ذخیره سنگ آهن استان نیز که تا قبل از این نزدیک به ۳۰ میلیون تن بود اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون تن رسیده است که در این زمینه نیز رشد شش درصدی را شاهد بودیم.

🔸آغاز نصب کد دوبعدی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات صنفی توسط مردم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص نظارت و بازرسی بر بازار و واحدهای صنفی استان نیز گفت: بزودی نصب کد دوبعدی (QR Code) و یک شماره شناسه صنفی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات از سوی مردم آغاز می شود.

قاسمی ادامه داد: با این کد تمام مشخصات واحدصنفی مشخص می شود و اگر واحدی تخلفی کرده است مردم می توانند با سامانه ۱۲۴ ارتباط بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی در استان هرمزگان فعال است، ادامه داد: هدف ما اینست که در این شرایط بد اقتصادی، مردم به کمک ما بیایند، چرا که نمی توان با هر تعداد نیروی بازرس و ناظر پاسخگوی نیاز مردم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: همچنین یک برنامه (اپلیکشن صمت من) تلفن همراه نیز در روزهای آینده آماده خواهد شد تا مردم بتوانند تخلفات انجام شده را به‌صورت مستقیم گزارش دهند.

🔸 معدن خاک سرخ هرمز با حکم دادگاه تعطیل است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص خاک سرخ جزیره هرمز که برخی معتقدند قاچاق می شود، گفت: معدن خاک سرخ با حکم دادگاه تعطیل است و این حرف غیرکارشناسی است چرا که انتقال خاک جزیره هرمز ممکن نیست.