سرپرست جدید میراث‌فرهنگی بستک منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان بستک منصوب شد.

به گزارش تیلا نیوز، با صدور حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ابوذر گرکوهی به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بستک منصوب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در آیین معارفه سرپرست جدید میراث‌فرهنگی بستک، با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بستک ۶۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و به‌تازگی یک اثر نیز در فهرست ثبت یونسکو قرارگرفته است.

محمد محسنی تصریح کرد: این شهرستان بیشترین آثار ثبت‌شده در استان را در خود جای‌داده است و نقش مهم و تأثیرگذاری در تاریخ این منطقه داشته و دارد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های توسعه گردشگری شهرستان بستک توجه به ابعاد تاریخی و حفظ و احیاء آثار است که انتظار می‌رود نماینده این اداره‌کل با هم‌افزایی و تعامل با مسئولان شهرستانی در این مسیر گام بردارد.

محسنی در ادامه با اشاره به آموزش جوامع محلی در حوزه گردشگری گفت: توانمندسازی جامعه محلی در راستای آگاهی از منافع صنعت گردشگری برای توسعه گردشگری این شهرستان بستک از اهمیت زیادی برخوردار است که نماینده این اداره‌کل در این شهرستان باید آن را تقویت کند.