کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛

طلای ناب میرزازاده در سنگین وزن؛ ۴ نشان رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست

امین میرزازاده با برتری در فینال وزن ۱۳۰کیلوگرم توانست دومین نشان طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را ضرب کند.

خبرگزاری ایرنا: مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از ۲۳ تا ۲۸ فرودین ماه در شهر بیشکک قزقیزستان در حال برگزار است که امروز در کشتی فرنگی رقابت‌های پنج وزن نخست برگزار می‌شود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر اسلام‌جان رحمت‌اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال رفت. میرزازاده در دیدار فینال به مصاف مین سئوک کیم از کره جنوبی رفت و توانست با نتیجه پنج بر صفر، مقتدرانه به مدال طلای سنگین وزن برسد.

پیش از این در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال رسید. علیزاده در فینال وزن ۸۷کیلوگرم با نتیجه ۵ بر صفر نورسلطان تورسینوف قزاق را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ سجاد البیدهان از عراق را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال رسید. دادمرز در این دیدار با نتیجه عجیب و دور از انتظار ۹ بر صفر مغلوب یو چول از کره‌شمالی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب آیاتا سوزوکی از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار به مصاف هادونگ تان از چین رفت و توانست با نتیجه عالی ۹ بر صفر برنده شده و به مدال برنز برسد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب ابراگیم ماگومدوف قهرمان آسیا از قزاقستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

با این اوصاف، تیم ایران در پایان روز نخست به ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافت تا شرایط مساعدی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی داشته باشد.

رقابت پنج وزن دوم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود.