فیلم کوتاه چّل اثر هنرمند قشمی در ایتالیا درخشید

فیلم کوتاه «چّل» اثر اصغر بشارتی عکاس ایرنا و هنرمند بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس موفق به دریافت عنوان بهترین کارگردان و درخشش در جشنواره برومنت کشور ایتالیا شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، این فیلم کوتاه با نگاه ویژه به جایگاه محیط زیست ساخته شده است.

چّل پیش از این هم توفیق کسب ۲ عنوان بهترین فیلم کوتاه در جشنواره داکا کشور بنگلادش و بهترین تصویربرداری جشنواره “بوچی” کشور ایتالیا شده بود.

اصغر بشارتی در این فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای علاوه بر کارگردانی، کار بازیگری و تصویربرداری و صدابرداری این اثر را هم برعهده داشته است.

عبدالرسول رنجبر به عنوان ایده پرداز، منصور وحدانی تدوینگر و صداگذار، حامد نوبری مشاور هنری و مجید ذاکری هم کار عکاسی پشت صحنه این فیلم کوتاه را برعهده داشته‌اند.

اصغر بشارتی کار هنری خود را در زمینه عکاسی از سال ۱۳۸۶ با عکاسی از مناظر بکر طبیعی جزیره قشم آغاز کرد و اکنون یک هنرمند برای معرفی ایران اسلامی و سفیری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری قشم شده است.

عکاس دفتر خبرگزاری ایرنا در قشم تاکنون موفق به کسب بیش از ۹۰ مدال طلا، نقره، برنز و همچنین دیپلم افتخار در سطح ملی و بین‌المللی شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.