قهرمانی تیم والیبال زیر ۱۶ سال ایران در آسیای مرکزی

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پسر ایران با شکست پاکستان عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیای مرکزی را به دست آورد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیای مرکزی که از روز جمعه ۲۳ تیر به میزبانی شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان، آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه ۲۸ تیر) با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پسر ایران در دیدار نهایی این رقابت‌ها برای دومین بار به مصاف پاکستان رفت و با شکست سه بر دو (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۷، ۲۵ بر ۱۸، ۲۱ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱) این تیم قهرمان نخستین دوره مسابقات والیبال زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی شد.

طاها محسنی (کاپیتان)، مصطفی صداقت، امیرعلی فرج‌پور، محمدرئوف خوشحال، شنتیا به‌نژاد و آرمین آسیایی ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

بدین‌ترتیب نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم‌های پاکستان، ازبکستان و قزاقستان نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در مجموع این رقابت‌ها پنج بازی برگزار کرد که با سه برد و دو شکست قهرمان شد.

علیرضا استعدادی (سرپرست)، آرش صادقیانی (سرمربی)، وحید صادقی، سهراب بهنژاد، وحید خورشیدی، اصغر نجفی (مربیان) و امیرحسین ضمیری (بدنساز) مانی میراب‌زاده (فیزیوتراپیست)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و حسین وزیری (مشاور فنی) به عنوان کادر فنی تیم ملی زیر ۱۶ سال را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا نیز از ۳۱ تیر تا هفتم مرداد با حضور ۱۲ تیم به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند پیگیری می‌شود که‌ تیم ایران در گروه سوم مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان سعودی، ژاپن و چین رقابت خواهد کرد.