مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه هرمزگان اخذ شد

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه هرمزگان از سال آینده فراهم شده است که از نقش آفرینی بین الملی دانشگاه هرمزگان حکایت دارد.

به گزارش تیلا نیوز، محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه هرمزگان در راستای توسعه دانش ملی و فرا ملی به دنبال ماموریت ویژه است تا بتواند با تبدیل به یک هاب دانشجویی در کشور قدم بر دارد.

وی افزود: همکاری با کشورها با رویکرد بستر سازی و تعاملات بین الملی صورت می گیرد و همکاری علمی با کشورهایی مانند ژاپن و آلمان سبب شده که در حوزه های مختلف و با تنوع دانشجویی و انتقال دانش روبرو شویم.

رئیس دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: برای جذب دانشجو خارجی بستر سازی های لازم انجام شده است.

صادقی ادامه داد: مجوز جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه هرمزگان از مهرماه سال آینده در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود و جذب دانشجویان خارجی در تمامی رشته ها و با ظرفیت دانشکده ها و توزیع متناسب در بندرعباس و میناب و بدون محدودیت برای تمامی کشورها انجام می گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در یک سال گذشته با سیاستگذاری و پیگیری ها، مجوز مجدد پردیس بین المللی دانشگاه هرمزگان در قشم را اخذ کرده ایم، تاکید کرد: این پردیس با ۲۳رشته مبادرت به جذب دانشجو در سال آینده خواهد کرد.

به گفته رئیس دانشگاه هرمزگان در مرکز بین الملی قشم فقط کار آموزشی نخواهد بود بلکه پژوهشکده جنگل های حرا در کنار آن برای رسیدن به توسعه پایدار است نیز تدارک دیده شده و علاوه بر آن به سراغ صنعت در قشم نیز خواهیم رفت تا بتوانیم در توسعه صنعتی قشم نیز نقش محوری ایفا کنیم.

صادقی گفت: تلاش دیگر دانشگاه این است که برای توانمندسازی مناطق مرزی نقش فعالی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سفر معاون آموزشی وزیر، تفاهم نامه سه جانبه وزارت علوم، استانداری و دانشگاه منعقد شد که دانشگاه علوم و فنون دریایی در چهار دانشکده با رشته های مانند محیط زیست دریایی و زیست دریا و سایر ایجاد شود.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: در حوزه دریا جایگاه ویژه ای در راستای تمدن سازی دریایی خواهیم داشت که ضرورت توسعه ماموریت گرایی بیش از هر مرکز علمی نیازمند توجه است.