مدیرعامل هلال احمر هرمزگان: بیش از هشت هزار نفر آموزش‌های امدادی فراگرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: هشت هزار و ۱۰۰ نفر امسال در این استان در ۵۲۱ دوره آموزش تخصصی و همگانی این جمعیت شرکت کرده و آموزش‌های امدادی فرا گرفتند.

به گزارش تیلا نیوز، مختار سلحشور روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد: دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر در جهت ارتقای توانمندی‌های علمی و عملیاتی نجاتگران، امدادگران و توسعه فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ دوره تخصصی ویژه نجاتگران و امدادگران با حضور ۲۳۴ فراگیر، ۱۶۹ دوره امداد و کمک‌های اولیه با حضور بیش از۲۷۰۰شرکت کننده، ۱۵۱ دوره آمادگی در برابر مخاطرات ویژه ۲ هزار و ۳۷۰ فراگیر از جمله دوره‌های آموزشی برگزارشده درسال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۲ دوره پایه داوطلبی با حضور ۷۰۹ بهره‌ور، ۲۸ دوره آموزش مخاطرات صنعتی ویژه کارکنان واحدهای فعال صنعتی با شرکت ۴۰۳ نفر، ۵۰ دوره مواجهه با خشکسالی و تغییرات اقلیمی با حضور ۸۳۷ نفر و ۵۱ دوره جامعه آماده در برابر مخاطره‌ها با مشارکت ۸۰۷ نفر هم برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره ها افزایش آمادگی، مهارت و توان علمی و عملیاتی و تاب‌آوری جامعه در زمان وقوع حوادث احتمالی است که برگزاری این دوره‌ها با رعایت موازین بهداشتی به صورت حضوری و برخط ادامه دارد.