مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان: مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲، فرصت دارند نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: در بیشتر کشورها درآمدهای مالیاتی بخش عمده ای از درآمدهای مالی دولت ها را تشکیل می دهد.

جعفر احسانی مهر، لازمه یک سیستم و نظام عادلانه و کارآمد مالیاتی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و افزود: این امر با مشارکت روزافزون فعالان اقتصادی استان از طریق ارائه اظهارنامه های مالیاتی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی به عنوان اصلی ترین تأمین کننده منابع مالی از طریق مشارکت در پرداخت مالیات دهندگان زمینه را برای اجرای وظایف قانونی که توسط مردم به عهده دولت نهاده شده و خود را موظف به آن می داند فراهم کرده تا حقوق تک تک آحاد جامعه را لحاظ و باعث رشد و توسعه جامعه شود. و از سوی دیگر با ایجاد شفافیت و به تبع آن هوشمند سازی و با تأکید بر ضرورت مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات شفاف و قابل استناد و بهره گیری از ابزارهای ثبت معاملات و سامانه های اطلاعاتی به دنبال برقراری یک نظام مالیات ستانی هوشمند و استقرار عدالت مالیاتی در کشور است.

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه اشخاص مذکور خواهد بود و این تاریخ آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری می باشد، مودیان محترم هرچه سریعتر با مراجعه به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند و عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقوقی در موعد مقرر، موجب محرومیت آنان از هر نوع معافیت و مشوق ‌های مالیاتی می شود.

اعلام می‌شود برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اما به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا تاریخ فوق ارسال کنند.