مدیرکل تامین اجتماعی استان: پرداختی‌های تامین اجتماعی هرمزگان ۲۵۰ درصد افزایش یافت

مجوز احداث پنج مرکز درمانی براساس طرح آینده نگری برای شهرستان‌های پارسیان (گاوبندی)، بستک، حاجی آباد، بندرلنگه وجزیره کیش گرفته شده است و درحال پیگیری جذب اعتبارات و ملزومات آن هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: پرداختی‌های این سازمان در استان در بخش‌های تعهدهای کوتاه مدت و بلند مدت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، ماهیانه ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تیلا نیوز، عباس اکبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان اظهار داشت: عمده علت این افزایش، بالاتر بردن کمک هزینه‌ها، افزایش مستمری بگیران و اجرای طرح متناسب سازی مستمری‌ها است.

وی ادامه داد: بیشتر منابع مالی این سازمان از دریافت حق بیمه تامین می شود و در صورت دریافت نشدن به موقع حق بیمه ها، سازمان تامین اجتماعی را در ارائه خدمات با مشکلات و چالش هایی مواجه می کند.

وی اضافه کرد: برای تداوم بهتر خدمت دهی به گروه‌های تحت پوشش از نهادها، سازمانها، کارفرمایان و صاحبان کسب وکار تقاضا داریم بیمه پردازی را به موقع انجام دهند.

🔸کارگاه‌های مختلف در هرمزگان ۲۶ هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان درادامه این نشست اظهار داشت: هم اکنون این سازمان۲۶هزار میلیارد تومان ریال از کارگاه‌های مختلف در استان مطالبه دارد.

اکبری افزود: هلدینگ بسیار مهم و با اهمیتی همچون کشتی سازی خلیج فارس با ۱۲۸یک هزار و میلیارد ریال بیشترین بدهی را در حوزه صنایع در هرمزگان به سازمان تامین اجتماعی دارد ولی با این وجود در سال گذشته مساعدت های زیادی به این مجموعه شده تا خللی در دریافت خدمت توسط بیمه شدگان آن ایجاد نشود.

وی بیان کرد: در حوزه نهادها و سازمان ها شهرداری بندرعباس هم حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد که در ۲ سال گذشته نشست‌های زیادی برای آن برگزار و توافق‌های متعددی به عمل آمد اما شهرداری به تعهدهای خود عمل نکرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: این سازمان باید منافع همه شرکای خود را در نظر گرفته و با توجه به درآمد هزینه ای بودن سازمان و عدم استفاده از منابع دولتی، دریافت به موقع حق بیمه ها در ارائه خدمات با کیفیت تر آن اهمیت فراوانی دارد.

اکبری تاکید کرد:‌ ۵۵ درصد جمعیت هرمزگان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و این سازمان نقش مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارد.

🔸خبرگزاری جمهوری اسلامی از رسانه‌های ارزشمند کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از رسانه‌های ارزشمند کشور در بحث اطلاع رسانی است و از گذشته با این رسانه و خبرنگاران آن ارتباط خوبی دارم.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: کار در رسانه و به خصوص این رسانه با توجه به توقع‌های مخاطبان و مسوولان بسیار سخت و تاثیر گذار است و گاهی یک خبر می‌تواند مساله مردم را سریع‌تر از زمانی که در فرآیندهای اداری نیاز است حل کند.

🔸۲ هزار میلیارد ریال مطالبات مراکز طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی استان پرداخت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال مطالبات مراکز طرف قرارداد و دانشگاه علوم پزشکی تا آذر سال گذشته پرداخت شد.

دکتر مریم امیری هم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان اظهار داشت: ۶۰ درصد مطالبه‌های دانشگاه علوم پزشکی با دریافت اسناد پرداخت و ۴۰ درصد هم پس از بررسی سندها پرداخت می‌شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تامین اجتماعی در هرمزگان دارای ۸ مرکز درمانی و یک بیمارستان ملکی ۳۰۰ تختخوابی است که اکنون ۲۶۹ تخت آن فعال است و این تخت ها به صورت مرحله ای فعال می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز احداث پنج مرکز درمانی براساس طرح آینده نگری برای شهرستان‌های پارسیان (گاوبندی)، بستک، حاجی آباد، بندرلنگه وجزیره کیش گرفته شده است و درحال پیگیری جذب اعتبارات و ملزومات آن هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان ابراز داشت:‌ طرح حذف دفترچه درمانی که از چهار سال قبل شروع شده بود در ۲ سال گذشته به صورت جدی‌تر در استان‌ها به صورت آزمایشی درحال اجراست ،تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار نسخه توسط پزشکان، پاراکلینیک و داروخانه ها تولید شده است و کاهش هزینه‌ها و مراجعه‌های غیر ضروری از جمله اهداف این طرح است.

امیری یاد آور شد: پنج هزار بیمار کرونایی توسط پزشکان بخش درمان تامین اجتماعی هرمزگان ویزیت شده اند که ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار قطعی کرونا بودند که بستری شده‌اند، همچنین پنج هزار و ۲۰۰ زایمان و ۱۷ هزار بستری در مراکز ملکی در سال گذشته انجام شد.