مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان: خط هوایی بندرعباس – خرم‌آباد به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از راه‌اندازی خطوط هوایی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به ۱۶ استان پرواز وجود دارد که پیگیر راه‌اندازی خطوط هوایی جدید به سایر استان‌ها در صورت فراهم‌سازی شرایط مورد نیاز هستیم که یکی از این خطوط پرواز به فرودگاه خرم‌آباد است که در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

🔺 عکس تزیینی است

به گزارش تیلا نیوز، جمشید دلفاردی روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: برای راه‌اندازی یک خط هوایی غیر از زیر ساخت های فرودگاهی نیاز به تمایل ایرلاین ها نیز است که در این خصوص پیگیر هستیم خطوطی که مورد استقبال مردم هستند را راه اندازی کنیم، همچنین پرواز کرمانشاه از فرودگاه بندرعباس که کنسل شده بود نیز در صورت استقبال مردم و ایرلاین ها مجدد از سر گرفته خواهد شد.

وی به تعداد پذیرش و اعزام مسافران از فرودگاه بین المللی بندرعباس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته از ابتدای فروردین تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در فرودگاه بین المللی بندرعباس حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۷۲ مسافر پذیرش شدند.

دلفاردی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرواز در فرودگاه بین المللی بندرعباس انجام شده، بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ پرواز ثبت و بیش از یک میلیون و ۱۸۹ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با اشاره به پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس در سال ۱۴۰۲ افزود: سال گذشته از ۱۰ هزار و ۵۰۱ پرواز، تعداد پنج هزار و ۲۵۷ پرواز ورودی و پنج هزار و ۲۵۴ پرواز خروجی در فرودگاه بین المللی بندرعباس انجام شده است.

دلفاردی به تعداد ایرلاین های فعال در فرودگاه بندرعباس اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۸ ایرلاین در فرودگاه بین المللی بندرعباس فعال و در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با اشاره به پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی بندرعباس گفت: سفرهای خارجی ما به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس همچنان برقرار است، متاسفانه در اواسط سال گذشته پرواز به مسقط عمان متوقف شد که در حال رایزنی برای از سرگیری این پرواز نیز هستیم.

فرودگاه بین المللی بندرعباس با ۱۵ مسیر پروازی داخلی و سه مسیر پرواز خارجی جزو ۶ فرودگاه برتر کشور از نظر نشست و برخواست است.