مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان: اطفای كامل حریق در پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس /حضور دادستان مرکز استان در محل حادثه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از اطفای حریق مخازن پالایشگاه نفت آفتاب خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره حریق در شهرک خلیج‌فارس، محل دقیق این حادثه را مخازن شرکت پالایش نفت آفتاب معرفی کرد و گفت: چهار واحد مخزن از ساعت ۱۴ امروز در این مجموعه پالایشگاهی دچار حریق شدند و از همان دقایق اولیه اطلاع از حادثه پیگیری‌ها برای اعزام اکیپ‌های آتش‌نشانی در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده ۲۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی با تجهیزات کامل از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس و آتش‌نشانی‌های صنایع غرب بندرعباس به محل اعزام شدند و ۱۵۰ آتش‌نشان در این عملیات مشارکت داشتند.

حسن‌زاده عنوان‌کرد: اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس نیز در راستای رسیدگی به مصدومین احتمالی به محل حادثه انجام شد که خوشبختانه با تلاش‌های تیم‌های اطفای حریق تقریبا با ۳ ساعت عملیات فشرده، آتش مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، با بیان اینکه در این حادثه ۲ مخزن دچار حریق شده و دو مخزن دیگر نیز دارای آتش‌سوزی جرئی بودند، خاطرنشان‌کرد: هیچگونه مصدومیت و فوتی در این حادثه نداشته‌ایم و علت حادثه در دست بررسی است که باید منتظر بررسی دقیق ماند که بلافاصله بعد از کسب اطلاع دقیق، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

🔸حضور دادستان مرکز استان هرمزگان در محل حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان هم که به منظور بررسی موضوع آتش‌سوزی در بخش‌هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس در محل حادثه حضور یافته بود گفت: پرونده قضایی در رابطه با این آتش‌سوزی تشکیل شده و مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش‌سوزی درحال حاضر امکان اعلام دقیق علت آتش‌سوزی وجود ندارد.

علیرضا احمدی منش افزود: گزارش نهایی حادثه پس از تکمیل تحقیقات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید، بر این اساس مقرر شد تیم کارشناسی ویژه‌ای در محل حضور یافته و این موضوع را به صورت دقیق بررسی و اظهار نظر کند.

گفتنی است؛ ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ بخش هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس دچار آتش سوزی شد که این حادثه تاکنون کشته و مصدومی نداشته است.

عکس: ایسنا