مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان: واکسن آنفولانزا هنوز واردهرمزگان نشده است

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا گفت: هنور واکسنی وارد استان نشده و پس از مشخص شدن نحوه توزیع کشوری، بزودی توزیع خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حمید زارعی با اعلام این خبر افزود: با مشخص شدن نحوه توزیع و وارد شدن واکسن آنفولانزا به استان هرمزگان، تزریق واکسن ها آغاز می شود.

وی در خصوص راهکار جهت رفع مشکل مربوط به کمبود واکسن در داروخانه های هرمزگان نیز بیان داشت: در هر مرحله نسبت به میزان واردات واکسن آنفولانزا در کشور ، سهمیه استان ها هم مشخص می‌شود و به تدریج با افزایش واکسن، سهمیه استان ها نیز بیشتر خواهد یافت.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به افزایش نکات بهداشتی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی موارد ابتلا به آنفولانزا به شدت کاهش یافته است و همه مردم نیازی به تزریق این نوع واکسن ندارند و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان بسیار قابل توجهی ریسک ابتلا به این ویروس کاهش می یابد.

دکتر زارعی ادامه داد: در سال گذشته تعداد موارد ابتلا به آنفولانزا بسیار کمتر از مدت مشابه در سال های قبل بود و به هیچ عنوان طغیان بیماری نیز رخ نداد.

وی توصیه کرد: تنها مادران باردار و برخی از بیماران خاص طبق نظر پزشک نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام نمایند.