مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان خبر داد:

۳۱ خردادماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی

همه تلاشمان را برای حمایت از این قشر که به واسطه بیماری کرونا، خسارات و آسیب های جبران ناپذیری به آنان وارد شده به کار می بندیم تا با رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به معافیت یا افزایش مهلت تکمیل اظهارنامه اقدام شود.

شاکر رضا مریدی در نشستی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان، پایان خرداد ماه را آخرین مهلت اعلام شده برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی اعلام کرد و اظهار داشت: البته با توجه به شرایط کنونی اصناف و مشاغل در پی محدودیت های ناشی از کرونا، مکاتباتی با نماینده عالی دولت و رئیس ستاد کرونا در استان و همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور جهت انتقال دغدغه و مطالبه اصلی کسبه پس از دریافت دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ انجام شده و منتظر پاسخ آن هستیم.

به گزارش تیلا نیوز، وی در ادامه با بیان اینکه سهم مالیات مشاغل استان هرمزگان متشکل از کسبه، پزشکان و مهندسان بین ۴ تا ۶ درصد از کل مالیات وصولی استان است، افزود: همه تلاشمان را برای حمایت از این قشر که به واسطه بیماری کرونا، خسارات و آسیب های جبران ناپذیری به آنان وارد شده به کار می بندیم تا با رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به معافیت یا افزایش مهلت تکمیل اظهارنامه اقدام شود.

مریدی در ادامه بیان داشت: دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ کشوری صادر گردیده و تغییر و برای تسهیل و تسریع در روند تکمیل اظهارنامه مالیاتی صنوف و مشاغل و کمک به اجرای بهتر این فرایند، هماهنگی لازم با اداره پست را جهت استقرار کارکنان این اداره در ادارات امور مالیاتی استان انجام داده ایم.

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان با بیان اینکه ۸۰ درصد مودیان صنوف و مشاغل استان با در آمد زیر ۳ میلیون تومان معاف هستند، تصریح کرد: این افراد می توانند از معافیت های موجود بهره مند شوند.

وی همچنین از بخشودگی جرائم مودیان خسارت دیده از بیماری کرونا در هرمزگان خبرداد و تاکید کرد: تکمیل اظهارنامه مالیاتی تکلیفی است که بر اساس قانون هر مودی مکلف به انجام آن است و امیدواریم کسبه و صاحبان مشاغل استان از فرصت باقی مانده برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه مودیان استفاده نمایند.

مریدی از فعال سازی ابلاغ الکترونیک و دریافت اینتاکد به عنوان دو آیتم جدید با هدف ارتقای امنیت سامانه و بستر سازی جهت دریافت خدمات غیر حضوری در تکمیل اظهارنامه سال جاری خبرداد و گفت: همکاران ما در طول ایام هفته، صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات و مشاوره به روسای اتحادیه‌ها و کسبه و رفع ابهمات آنان در این خصوص هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در امور مالیاتی و تکمیل اظهارنامه ها چیزی به عنوان تشخیص علی الراس وجود ندارد، تاکید کرد: پرونده های مالیاتی به هیچ عنوان ممیز محور نیست و بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط مودیان رسیدگی می گردد.