معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری: ۲ هزار و ۲۷۲ مدرسه در هرمزگان هوشمند سازی شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۲ مدرسه در استان توسط اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و اینترنت، هوشمند سازی شده است.

به گزارش تیلا نیوز، نازنین شیبانی درنشست با مدیرعامل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان افزود: همچنین هوشمند سازی ۲۳۱ مدرسه دیگر توسط شرکت مخابرات استان هرمزگان در دست اقدام است.

وی بیان داشت: دسترسی به ارتباطات سریع و پایدار و برقراری اینترنت پرسرعت با توجه به وجود خدمات اینترنتی و همچنین ارائه آموزش های مجازی به ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان یک مقوله ضروری و لازم است و در ارزیابی شاخص های توسعه نیز بسیار اثرگذار است.

«آموزش وپرورش هرمزگان دارای سه هزار و ۵۷۰ مدرسه در قالب ۱۷ هزار و ۵۸۵ کلاس درس است و در سال تحصیلی جدید ۴۰۶ هزار دانش آموز این استان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل شدند.»

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان همچنین در این نشست اظهارداشت: باتوجه به اهمیت و نقش ارزنده ارتباطات و لزوم دسترسی شهروندان و روستاییان به ارتباطات پایدار و اینترنت پرسرعت در عصر تکنولوژی امروزی، این امر مطالبه مهم آحاد مردم در سطح استان است.

در این نشست در خصوص آنتن دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت در روستاهای استان هرمزگان، بحث و تبادل نظر شد و ضمن بررسی مصوبه نشست های گذشته و روند پیشرفت اقدام ها، مقرر شد، فرمانداری های شهرستان ها، مشکلات اینترنتی و ارتباطی خود را در نامه ای به استانداری ارسال کنند.

فرمانداران شهرستان های بندرلنگه، بندرخمیر، بشاگرد، جاسک و سیریک نیز در این نشست، مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات و اینترنت شهرستان خود را بیان کردند و رفع مشکلات مطرح شده توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نمایندگان شرکت های اپراتور تلفن همراه و اینترنت، در این نشست مورد پیگیری قرار گرفت.

نشست ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در راستای دستور استاندار مبنی بر بررسی و پیگیری رفع مشکلات ارتباطات و اینترنت در روستاهای شهرستان های بندرلنگه، بندرخمیر، بشاگرد، جاسک و سیریک با حضور فرمانداران این شهرستان ها و همچنین مهرداد یزدانی مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری و قویدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد.