مناطق شرقی دریای عمان تحت تاثیر طوفان حاره‌ای مواج است

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طوفان حاره‌ای( BIPARJOY ) از امروز به مناطق خشکی مرز پاکستان و هند خواهد رسید اما همچنان مناطق شرقی دریای عمان مواج باقی خواهد می‌ماند.

مرضیه سی‌سی‌پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا توصیه کرد: از رفت‌و آمد کشتی‌های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

وی یادآورشد: همچنین دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی و خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب غربی -شمال غربی در ساعات بعدازظهر امروز جمعه مواج خواهد بود و اختلال در ترددهای دریایی را به همراه دارد.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر امروز (جمعه) نیز سرعت باد در جزایر غربی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

سی‌سی‌پور بیان کرد: به طور کلی وزش باد نسبت شدید و اختلال در ترددهای دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت.

به گفته وی؛ از روز یکشنبه ۲۸ خرداد نیز به تدریج کاهش سرعت باد و کاهش تلاطم دریا و در ساعات اولیه صبح مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش بینی شده است.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری، در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی همراه با افزایش ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می شود.

سی‌سی‌پور گفت: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور همچنین توصیه کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود و این شرایط در ساعات بعدازظهر فردا (شنبه ۲۷ خرداد) نیز پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از لحاظ دمایی نیز از امروز به صورت موقت افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی شده و اوایل هفته آینده نیز کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان مورد انتظار است.