به همت پژوهشکده و مرکز اسناد شهرداری بندرعباس؛

نخستین نشست از سلسله نشست های حفظ هویت، تاریخ و فرهنگ هرمزگان برگزار شد 

اولین نشست از سلسله نشست های حفظ هویت، تاریخ و فرهنگ هرمزگان با موضوع گویش بندری در ساختمان پژوهشکده و مرکز اسناد شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش تیلا نیوز، اسماعیل موحدی نژاد، مدیر این مرکز در این نشست تخصصی، اظهار کرد: این نشست جهت باز آفرینی و احیای هویت، تاریخ و فرهنگ هرمزگان برگزار

می شود و به صورت سلسله وار، هر ماه با موضوع زبان، موسیقی هرمزگان و… برگزار خواهد شد.

وی گفت: تصمیم بر این است که مطالب بازگو شده در این نشست ها به صورت مستند و مکتوب در قالب کتاب فرهنگ و تاریخ هرمزگان از دیدگاه کارشناسان تهیه و تدوین شود.

موحدی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تأکید و مساعدت شهردار بندرعباس جهت فراهم کردن امکانات و توجه ویژه به حوزه پژوهش، این مرکز پیگیر خرید کتب مربوط به هرمزگان جهت استفاده پژوهشگران و دغدغه مندان تاریخ و فرهنگ هرمزگان می باشد.

موحدی نژاد تصریح کرد: سه برنامه اساسی؛ ایجاد سیستم راهنمای صوتی تاریخ شهر بندرعباس و دسترسی سریع به اسناد تاریخی به کمک کد دسترسی QR به منظور تسهیل و به روز رسانی امکانات برای استفاده مراجعین؛ شناسنامه دار کردن تمامی اسناد جمع آوری شده در مرکز اسناد و تهیه فایل قابل جستجو بر اساس کلید واژه به جهت تسهیل دسترس پذیری آنها برای پژوهشگران و در نهایت خرید ١٠٠٠ جلد کتاب تاریخی و فرهنگی مربوط به هرمزگان در دستور کار پژوهشکده و مرکز اسناد تاریخی قرار دارد و تا دهه‌ی فجر هر سه برنامه انجام می‌شود.

موحدی نژاد از همه دغدغه‌مندان و علاقمندان به حوزه هویت، تاریخ و فرهنگ هرمزگان خواست تا با ارائه قلم، نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود، مجموعه شهرداری بندرعباس را در احیاء و حفظ فرهنگ و تاریخ هرمزگان بهره مند سازند.