مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد؛

هرمزگان ۳۰ هزار کارگاه تأمین اجتماعی دارد/ رشد ۲.۵ درصدی شمار بیمه‌شدگان نسبت به پارسال

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: ۳۰ هزار کارگاه تأمین اجتماعی در هرمزگان فعال هستند که ۳۳۵ هزار بیمه شده اصلی و ۵۶۲ بیمه شده تبعی را تحت پوشش دارد.

به گزارش تیلا نیوز، عباس اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲۰ هزار فقره لیست اینترنتی از ابتدای امسال دریافت کرده‌ایم و نامنویسی بیمه شدگان هم بصورت غیر حضوری است.

وی افزود: هرمزگان اکنون ۳۰ هزار کارگاه فعال دارد و طرح پرونده الکترونیک کارگاهها نیز در حال انجام است و به تدریج کلیه پرونده کارگاه‌ها الکترونیکی خواهد شد.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان، شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این استان نسبت به اسفند ۹۹، ۲.۵ درصد رشد داشته است و اگر چه در در سال ۹۹ افتی در ۶ ماهه اول داشتیم اما رشد شمار بیمه شدگان از ۶ ماهه دوم آغاز شد و اکنون روند مثبتی دارد.

اکبری، تعداد کارگاههای ۱ تا ۵ نفره را در استان ۷۲ درصد عنوان و بیان داشت: ۳۳۵ هزار بیمه شده اصلی و ۵۶۲ هزار بیمه شده تبعی در هرمزگان داریم و ۹۰ هزار مستمری بگیر نیز در استان، از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفت: حقوق بگیر مستمری ۱۹ میلیون تومانی در هرمزگان داریم و میانگین دو سال پایانی حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت می‌شده، ملاک تعیین حقوق مستمری دوران بازنشتسگی است ولی اگر جهشی در میزان حقوق بیمه شده رخ دهد، ملاک عمل بررسی ۵ ساله میزان حق بیمه پرداختی خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی همچنین میزان بدهی انباشته شهرداری بندرعباس به تأمین اجتماعی را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان بدهی طی سنوات مختلف بوده اما عمدتا مرتبط با ۱۰ سال اخیر است.

اکبری از تلاش‌ها و همکاری‌های شهردار کنونی بندرعباس تقدیر کرد و گفت: شهردار بندرعباس پای کار آمده و جاری بیمه‌هایشان اکنون به موقع شده است.