پیش‌بینی رگبار باران و جاری شدن سیلاب در هرمزگان

هواشناسی هرمزگان از امروز برای استان رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، جاری شدن سیلاب و افزایش باد لحظه‌ای پیش بینی کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده، همچنان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در آسمان استان افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی، شمالی و مرکزی استان (بیشتر محدوده شهرستان‌های بشاگرد و حاجی آباد) رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق و افزایش باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: با توجه به سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. همچنین از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود. در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش سرعت باد و بروز گردوغبار دوراز انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در مناطق دریایی طی امروز موقتا از شدت باد نسبت به روز‌های گذشته کاسته خواهد شد. در این مدت دریا با وزش باد‌های سطحی کمی مواج خواهد شد. توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی در رفتن به دریا احتیاط کنند.

حمزه نژاد افزود: از روز یکشنبه مجددا افزایش باد‌های جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا (بویژه شرق تنگه هرمز و دریای عمان) خواهد شد.
وی گفت: از نظر دمایی طی امروز و فردا موقتا افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.