معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان :

نرخ با سوادی هرمزگانی ها، بیش از ۹۴ درصد است

استان هرمزگان با نرخ باسوادی ۹۴ و چهار دهم درصد، رتبه ۱۲ کشور است.

به گزارش تیلا نیوز، مرتضی آخش جان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: استان هرمزگان با نرخ باسوادی ۹۴ و چهار دهم درصد، رتبه ۱۲ کشور است.

آخش جان افزود: نرخ بی سوادی در شهرستان‌های جاسک، بشاگرد و میناب از دیگر مناطق هرمزگان بیشتر است.

او در خصوص آموزش سوادآموزان هرمزگانی در دوران کرونا هم گفت: در این ایام، محتوا‌های آموزشی در قالب سی دی به آموزش دهنده‌ها داده شد و آموزش دهنده‌ها نیز محتوای این سی دی‌ها را به سوادآموزانِ دارای اینترنت و موبایل ارسال کردند.

به گفته معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، در مناطقی که سوادآموزان به اینترنت و موبایل دسترسی نداشتند، کلاس‌های آموزشی در مناطق زرد و نارنجی بصورت حضوری و با جمعیت زیر ۱۰ نفر برگزار شد.

آخش جان افزود: سازمان نهضت سوادآموزی برای امسال در هرمزگان، ظرفیت سه هزار و ۷۰۰ سوادآموز در دوره سوادآموزی، ۳ هزار و ۲۲۰ سواد آموز در دوره انتقال و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر دیگر در دوره تحکیم در نظر گرفته است.

او گفت: برای از بین بردن بی سوادی ابتدا باید مبادی بی سوادی در دوران ابتدایی را از بین ببریم، ولی متاسفانه برخی‌ها به دلایلی در دوره ابتدایی از تحصیل محروم می‌شوند و این افراد نیز در آینده به چرخه بی سوادی افزوده می‌شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: افراد بی سواد به واحد‌های سوادآموزی در اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های هرمزگان مراجعه و نام نویسی کنند.