کارگاه آموزشی گردشگری-تاریخی قشم برگزار شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری-تاریخی قشم با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برای دانش آموزان هنرستانی در مقطع متوسطه دوم خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به طراحی کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان رشته گردشگری قشم از سوی این مدیریت و با همکاری آموزش و پرورش گفت: نخستین دوره این کارگاه ها در قلعه تاریخی قشم برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه ها را آشنایی عملی دانش آموزان با مفهوم انواع گردشگری تاریخی، میراثی، فرهنگی، تفریحی و… معرفی کرد و افزود: در این کارگاه ها، کارشناسان حوزه میراث فرهنگی به ارائه توضیحات و تجربیات خود پرداخته تا دانش آموزان رشته گردشگری، ضمن آموزش تئوری، با شیوه های کاربردی این صنعت بیشتر آشنا شوند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قلعه تاریخی به عنوان نماد رشادت ها و مقاومت های نیاکان ما در جزیره، نقطه آغاز برپایی این کارگاه های عملی بود.

گفتنی است، کارگاه آموزشی گردشگری تاریخی، روز گذشته شنبه ۱۸ آذرماه در محل قلعه تاریخی قشم برگزار شد که با حضور دانش آموزان رشته گردشگری هنرستان فروغ اندیشه همراه بود.