مدیرعامل آبفای هرمزگان مطرح کرد:

کاهش ۱۲ درصدی هدر رفت آب در شهرستان حاجی آباد با نوسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از کاهش ۱۲ درصدی هدر رفت آب در شهرستان حاجی آباد با اصلاح و نوسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب این شهرستان خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی لازم برای بهبود فشار آب و همچنین کاهش هدر رفت آب اقداماتی انجام شد، تصریح کرد: یکی از عوامل هدر رفت آب فرسودگی شبکه های توزیع و خطوط انتقال است که آبفای هرمزگان در راستای سیاست کاهش هدر رفت آب و استفاده حداکثری از آب تولیدی پیش بینی های لازم در این خصوص انجام داده است که از جمله این سیاست ها اصلاح و نوسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب است.

وی افزود: آبفای هرمزگان در این زمینه در قالب اجرای پروژه ها با استفاده از ظرفیت های داخلی شرکت، قرارداد با پیمانکاران و همچنین مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه امام سجاد(ع) و خیرین انجام داده است که خوشبختانه طی ۱۲ ماه بالغ بر ۴۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با هدف جلوگیری از هدر رفت آب به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: از مجموع ۴۴ کیلومتر نوسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال ۲۱ کیلومتر توسط امور آبفای حاجی آباد به صورت امانی و با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه امام سجاد(ع) و خیرین انجام شده است.

وی همچنین از نوسازی ۲۳ کیلومتر از لوله های فرسوده این شهرستان در قالب انعقاد قرارداد با پیمانکاران از طریق انجام مناقصه خبر داد و گفت: با این اقدام شبکه توزیع روستاهای طارم، سید جوذر، مجتمع سراح و جلالی و خط انتقال بناب به سیاهک نوسازی و تعویض شد.

حمزه پور تعویض لوله های درون چاهی را از دیگر اقدامات با هدف کاهش هدر رفت آب و افزایش تولید آب عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۵۴۰ متر از لوله های درون چاهی تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به تاثیر اشتراک های غیرمجاز در شهرستان حاجی آباد اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای طرح شناسایی اشتراک های غیر مجاز ۱۲۰ مورد اشتراک غیر مجاز شناسایی شد که اقدامات لازم برای مجازسازی شدن آنها انجام شد.