در نخستین همایش «شهریار»؛

۱۰۶ شهردار و دهیار نمونه هرمزگان معرفی شدند

نخستین همایش شهریار در هرمزگان با حضور معاون ارزیابی عملکرد پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با معرفی و قدردانی از ۱۰۶ شهردار و دهیار نمونه این استان برگزار شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از از روابط عمومی استانداری هرمزگان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری شام‌گاه چهارشنبه در این مراسم با اشاره به تقدیر از ۱۰۶ شهردار و دهیار نمونه هرمزگانی ابراز کرد: شهرداران و دهیاران بر اساس شاخص‌های ارزیابی در بخش های فنی، مالی، شهرسازی، حقوقی و ارتباط با مردم مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۱۶ شهردار در سه درجه مختلف معرفی و ۹۰ دهیار نیز در این مراسم منتخب شدند.

محمد مرادی افزود: در شاخص بازرسی شهرداری «قشم » به عنوان شهرداری برتر، در شهرداری‌های درجه یک تا سه شهرداری‌های «بندرپل، رمکان و کرگان»، در بین شهردارای‌های دارای درجه چهار تا ۶ شهرداری «بوموسی» و در بین شهرداری‌های درجه هفت تا ۹ شهرداری ‌های «میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و پارسیان» معرفی شدند.

وی بیان کرد: در شاخص پاسخگویی و درگاه‌های فعال ارتباط با مردم نیز شهرداری‌های «کرگان، دشتی، رویدر، بندرخمیر، قشم، میناب و بندرعباس» موفق شدند در همسنجی با شهرداری‌های هم درجه خود به عنوان شهرداری‌های برتر انتخاب شوند.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: تعامل و تبادل تجربه شهرداران و دهیاران مهم ترین هدف این همایش بود که تاثیر آن را در یکپارچه سازی مدیریت شهری به ویژه در طرح‌های بازآفرینی خواهیم دید.

مرودی، زیباسازی، نوسازی و بهسازی محلات در بافت های فرسوده را از اولویت‌های کاری شهرداران و دهیاران دانست و افزود: باتوجه به آغاز عملیاتی برنامه های بازآفرینی‌ ساخت بوستان، بازگشایی معابر و اجرای طرح تفضیلی از مهم ترین طرح های اجرا شده در شهرداری ها و دهیاری های استان بوده است.

در این همایش که به منظور تعامل و تبادل تجربه شهرداران و دهیاران هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، رییس گروه بازرسی ارزیابی عملکرد پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین معاون امور عمرانی استانداری، مدیران کل شهری و روستایی، مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان، شهرداران و دهیاران سراسر استان حضور داشتند.