۲۰۰ هکتار فضای کشت گلخانه‌ای در هرمزگان ایجاد می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: امسال ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در سطح استان در دست ساخت داریم.

به گزارش تیلا نیوز، محمد رضا شیخ‌زاده مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت و از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است و امسال ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای دیگر نیز در سطح استان در دست ساخت داریم.

وی در ادامه افزود: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان ۹۲۶ هکتار با تولید ۲۰۰ هزار تن است که شامل فلفل رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان می‌ شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان را از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای هرمزگان برشمرده و گفت: در شهرستان‌های رودان و میناب بیشتر فلفل دلمه‌ای رنگی و در حاجی آباد نیز گوجه فرنگی کشت می‌شود.

شیخ زاده افزود: درحال حاضر حدود ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت فلفل رنگی، ۳۸۰ هکتار گوجه فرنگی، ۸۰ هکتار خیار سبز، ۶۶ هکتار بادمجان و ۲۹ هکتار نیز سایر محصولات از جمله گل و گیاهان دارویی در هرمزگان به کشت گلخانه‌ای اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: پیش از دولت سیزدهم پنج‌هزار نفر در واحد‌های گلخانه‌ای هرمزگان اشتغال داشتند که اکنون با اشتغال چهار هزار و ۳۰۰ نفر، افزایش حدود ۲ برابری نسبت به قبل از ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.